سرخط خبرها

پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٩ فروردین ١۴٠٣) | وزش باد شدید و افزایش دما

  • کد خبر: ۲۲۲۴۲۹
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٩ فروردین ١۴٠٣) | وزش باد شدید و افزایش دما
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: طی امروز و فردا، وزش باد در پاره‌ای از ساعات شدید و در مناطق مستعد همراه با گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و ایجاد خسارت خواهد داد.

محمد غیوری‌خواه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، از امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد؛ لذا طی امروز و فردا، وزش باد در پاره‌ای از ساعات شدید و در مناطق مستعد همراه با گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید و ایجاد خسارت خواهد داد.

وی افزود: همچنین طی امروز و فردا در نیمه جنوبی استان به ویژه استان‌های همجوار با خراسان‌جنوبی شاهد رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ خواهیم بود و آب‌گرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها دور از انتظار نیست. 

روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آتی نیز برای پاره‌ای از نقاط استان به ویژه ارتفاعات، رگبار‌های پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی شده است. همچنین از امروز تا اوایل هفته آتی، شاهد روند افزایش دما در سطح استان خواهیم بود. 

به گفته وی، در ساعات بعدازظهر در مشهد وزش باد با احتمال وزش باد شدید خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته، نوسانات دمایی در مشهد بین ١١ و ٢٠ درجه ثبت شده است، بیان کرد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٠ درجه و در سردترین ساعات به ١٢ درجه خواهد رسید. 

طی شبانه‌روز گذشته، نیشابور با دمای ۵ درجه و داورزن با دمای ٢۶ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از بجستان با ۵۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->